Rehabilitacja oraz niedociągnięcia postawy

Kompletne przeżycie miało miejsce, kiedy w zeszłe wakacje byłam na wsi u mojej cioci. Jak co roku pomagałam jej w prowadzeniu gospodarstwa i wykonywaniu rozmaitych prac. Pamiętam, że tamtego dnia robiłam coś na podwórku, a ciocia była zajęta sprzątaniem w domu. Zwykle mniej więcej godziny trzynastej, wychodziła na podwórko, ażeby zawołać mnie na obiad, zatem zdziwiło mnie lekko dlaczego tym razem tego nie zrobiła. Szybko jednakże o tym zapomniałam i wróciłam do swoich zajęć. Do domu weszłam dopiero po dobrej godzinie i to co zobaczyłam sprawiło, że zaniemówiłam. Ciocia leżała na podłodze w pokoju, a jej prawa noga była mocno spuchnięta i sterczała pod dziwnym kontem. W tym momencie, może to de fakto brzmi jak scenariusz filmowy, ale wtedy zupełnie nie wiedziałam co powinnam zrobić.



Natychmiast złapałam za telefon i zadzwoniłam po pogotowie. Karetka przyjechała szybko i moja ciocia została zabrana do najbliższego szpitala.
Okazało się, że wieszając firankę spadła z drabiny i roztrzaskała sobie kość piszczelową. Kiedy dotarłam do szpitala trwała już operacja, podczas której chirurdzy starali się poskładać jej kość w spójną ogół. Później dowiedziałam się, że kość była złamana w trzech miejscach. Po operacji ciocia musiała pozostać w szpitalu kilkanaście, dni zatem to na mnie spadł obowiązek zajmowania się całym jej gospodarstwem. Modliłam się tylko o to, aby ciocia jak najszybciej odzyskała sprawność, gdyż ja po wakacjach musiałam wracać do pracy (jestem nauczycielką). Dzień w dzień odwiedzałam krewną w szpitalu, przynosząc owoce i inne przekąski. Ona całymi dniami mogła jedynie leżeć na szpitalnym łóżku z usztywnioną prawą nogą. Cała ta sytuacja ewidentnie odbiła się na psychice mojej cioci. Teraz żałowała, że ogólnie rzecz biorąc zaczęła tamtego dnia sprzątać dom. Wobec tego razem z moim bratem przez cały czas staraliśmy się wspierać ciocię psychicznie, gdyż ona z taką sytuacją spotkała się po raz 1-wszy w swoim życiu. Całkowicie rozumiałam to, że ta cała sytuacja jest dla niej de facto bardzo trudna.
Po dwóch tygodniach ciocia została wypisana ze szpitala i mogła wrócić do domu. Nadal miała usztywnioną nogę, więc musiałam się nią opiekować. W rzeczywistości ciężko było mi wtedy pogodzić to z jednoczesnym prowadzeniem gospodarstwa. Na nieszczęście, kuracja mojej cioci trwała dłużej niż dwa miesiące, więc po pewnym czasie do tych zadań doszła mi jeszcze praca. Chyba jeszcze nigdy w życiu nie miałam tylu spraw na głowie. Ale co mogłam zrobić? Pozostawało tylko wciąż wspierać ciocię i cierpliwie czekać, aż całkowicie wydobrzeje. Nie mogłam wszak zaprzestać opieki nad bliską mi osobą. Musiałam natomiast jakoś sobie pomóc. Poprosiłam więc o pomoc mojego bracha który mieszka w Gdańsku. Ten natychmiast się zgodził.
Prędzej czy później gips został zdjęty z nogi cioci, i możliwe stało się rozpoczęcie przez nią fizjoterapii. Na szczęście tutaj pomógł mi mój rat, który każdego dnia woził ciocię do kliniki,w której przeprowadzana była rehabilitacja. Zabiegi na szczęście dawały szybkie i proste do zauważenia efekty. Ciocia szybko nauczyła się poruszać o kulach, a później je odrzuciła i stawiała pierwsze kroki o własnych siłach. Razem z bratem odetchnęliśmy z wielką ulgą. Dzięki dobrej pracy wykonywanej przez fizjoterapeutę, wkrótce ciocia nie potrzebowała już naszej pomocy, gdyż była w stanie dojeżdżać do kliniki sama. Zaczęła też wykonywać lżejsze prace w gospodarstwie. Terapia wciąż trwała, a ciocia z każdym zabiegiem czuła się coraz nie gorzej i odzyskiwała dawną jakość życia. Nie musiała już jeździć autobusem, gdyż ponownie była w stanie prowadzić swój samochód. Dzięki temu, ja praktycznie w pełni odzyskałam już własne dawne życie, gdyż ciocia prawie że całkowicie radziła sobie już sama. Brat pomagał jej jedynie w najcięższych obowiązkach związanych z prowadzeniem gospodarstwa, a tych też było mniej, gdyż zbliżała się już zima.
Dzięki świetnie przeprowadzonej rehabilitacji, moja krewna mogła w pełni odzyskać sprawność fizyczną po złamaniu nogi. Teraz, może robić wszystko to, co mogła robić przed odniesieniem kontuzji. Myślę, że z całej sytuacji wyszła również wzmocniona psychicznie, gdyż teraz o sporo bardziej wieży we własne siły i czuje się bardziej niezależna niż kiedyś.
Sprawdź również informacje na stronie: https://www.polecanyfizjoterapeuta.pl/profil/gdansk-pawel-michalowicz/fizjoterapeuta.